Sportinstuif SV Welsum groot succes!

Zaterdag 21 mei; mooi weer, een met rode en witte ballonnen versierd sportpark, een in aanbod gevarieerd programma en gezellige mensen in sporttenue. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een geslaagde sportinstuif welke georganiseerd werd in het kader van het 75-jarig jubileum van de omnivereniging SV Welsum.

Om 13.00 uur opende wethouder A. Bosch de sportinstuif met het hijsen van de vlag voorzien van het nieuwe logo van de sportvereniging. Dit onder toeziend oog van de deelnemers van de sportinstuif en belangstellenden. Daarna begon het sportieve gedeelte met een gezamenlijke warming up. Hoewel de opkomst niet bijzonder groot genoemd kon worden, waren de aanwezige deelnemers wel erg enthousiast en werden er spontaan groepen gevormd om de diverse sporten te gaan beoefenen. Er werd gevolleybald, gevoetbald en getennist op het voetbalveld en de tennisbanen. Maar naast deze reguliere vormen van sport kon men ook het zand tussen de tenen voelen op de beachtennisvelden.

Het ene veld was omgetoverd tot een beachvollebalveld en op het andere veld kon men beachtennissen. Op het voetbalveld stond een grote opblaasbare voetbalboarding waarin de kinderen er lustig op los voetbalden. Voor de kleinsten was een springkussen geregeld en in de partytent van de activiteitencommissie konden koekjes versierd worden. Aan het eind van de middag gaven enkele leden van Meer Bewegen Voor Ouderen nog een demonstratie in het Dorpshuis.

Het onderdeel dat toch het meest gevreesd werd door de deelnemers, was de bootcamp. Mentaal & Krachtig uit Twello was speciaal uitgenodigd om een sportief extraatje te kunnen aanbieden deze middag. En eerlijk is eerlijk; ondanks de vrees zijn zowel de meeste jeugdige als de oudere sportievelingen de uitdaging met de kettle bells en andere toch best zware onderdelen aangegaan.

En daar waar gesport wordt, wordt gezweet. Dat verloren vocht kon aangevuld worden met heerlijke fruitsappen van de Familie Huiskamp. De verschillende smaken vonden dan ook gretig aftrek.
Al met al kijkt de organisatie terug op een geslaagde middag. Wellicht is het nog een keer voor herhaling vatbaar! Alle vrijwilligers en deelnemers; hartelijk bedankt voor jullie medewerking en deelname! Hopelijk hebben jullie er niet al teveel spierpijn aan overgehouden.