Tennis

Eind 1985, begin 1986 werd in Welsum en omstreken onderzoek gedaan of het een haalbare zaak kon zijn om in Welsum een tennisvereniging op te starten. Dat was het! De aanleg van het park ging redelijk voorspoedig, zodat op 27 juni 1986 de officiële opening werd verricht. Sindsdien heeft Welsum een eigen tennisvereniging met een prima uitgerust tennispark.

De drie kunstgras tennisbanen zijn bij vrijwel alle weersomstandigheden goed te bespelen. Alle banen zijn voorzien van verlichting en tevens is er een oefenmuur aanwezig. Het tennispark is dagelijks open van 9.00 - 22.00 uur en er is voldoende parkeergelegenheid voor auto’s en fietsen. Inmiddels is de afdeling tennis uitgegroeid tot de grootste afdeling van SV Welsum.

De tennisvereniging in Welsum kenmerkt zich door de ongedwongen sfeer. De activiteiten die worden georganiseerd door de technische en jeugdcommissie worden goed bezocht. De informele afsluiting van de activiteiten levert vaak de nodige gezellige uurtjes op.

Naast de activiteiten die voor onze leden worden georganiseerd, worden er ieder jaar toernooien georganiseerd. De afgelopen jaren is gebleken dat deze toernooien zeer succesvol zijn. De sportiviteit en gezellige sfeer worden door de deelnemers zeer gewaardeerd.

Contactpersoon

Wilt u nader kennismaken met de afdeling tennis, kijk dan eens rond op onze site www.tenniswelsum.nl.

Nog leuker is natuurlijk om een keer te komen spelen op onze banen!

Korte sfeer impressie van het tennis bij SV Welsum

SVWelsum-tennis-gallery-001